DAIKIN LANSERAR NYTT ONLINE-VERKTYG

STORBRITANNIEN – DAIKIN UK har nyligen lanserat ett online-verktyg som är avsett att användas av installatörer som arbetar med Split och Sky Air luftkonditioneringsanläggningar.

DAIKIN E-Tool är utformat så att bolagets brittiska partners som installerar DAIKIN:s aggregat kan lämna offerter, göra kalkyler, få tillgång till teknisk information och göra beställningar på nätet när som helst och från valfri uppkoppling.

Online-systemet består av en orderläggning i tre steg och en online ROI-kalkylator som används för att analysera de löpande kostnaderna för systemen. E-Tool kan också användas för att informera installatörer om deras system uppfyller kriterierna för att erhålla investeringsavdrag enligt de krav som ställs för detta i Storbritannien.

“DAIKIN E-Tool innebär att våra kunder kan arbeta med ökad effektivitet och snabbhet, vilket ger större kontroll över säljprocessen”, säger Matteo DALL’OMBRA, Solution Creation Engineer hos DAIKIN UK.

DAIKIN E-Tool innebär att kunden får tillgång till en central portal där en sammanfattning av alla befintliga projekt finns, så att kunden kan hålla sig uppdaterad med DAIKIN:s senaste produkter och nya supporttjänster.

“DAIKIN:s E-Tool-system kommer att hjälpa våra kunder att få tillgång till alla sina viktiga offerter och orderinformation vilket betyder att de kan driva sina företag smidigare. Vi uppmuntrar alla Daikin-kunder att ansluta sig till portalen så snart som möjligt så att vi kan börja samarbeta ännu närmare med dem och deras nästa projekt,” avslutade Matteo DALL’OMBRA.

När man har valt sin utrustning kan DAIKIN:s kunder direkt kontakta en försäljningsingenjör via den nya online-portalen för att få teknisk rådgivning och information om den produkt man valt. E-Tool tillhandahåller dessutom en service där ingenjörer ringer upp installatören om han efterfrågat detta, alltså en “Request Engineer Call Back’-service som innebär att installatören begär ett omedelbart samtal med en ingenjör, som kommer att ha all relevant och nödvändig information tillgänglig vid samtalet.